Publikationen

Hier finden Sie von Know-Center MitarbeiterInnen verfasste wissenschaftliche Publikationen

2008

Granitzer Gisela, Höfler Patrick

Interne Soziale Netzwerke: Was bringen sie dem Unternehmen?

Computerzeitung, 2008

Konferenz
2008

Granitzer Gisela, Höfler Patrick

Learning With Social Semantic Technologies - Exploiting Latest Tools

Proceedings of Interactive Computer Aided Learning ICL 2008, September 24-26, 2008, 2008

Konferenz
2008

Stocker A., Us Saeed A., Höfler Patrick, Strohmaier M.

Stakeholder-Orientierung als Gestaltungsprinzip für Corporate Web 2.0: Eine explorative Analyse

Hrsg.: Martin Bichler, Thomas Hess, Helmut Krcmar, Ulrike Lechner, Florian Matthes, Arnold Picot, Benjamin Speitkamp, Petra Wolf. , 2008

Konferenz
2008

Stocker A., Höfler Patrick, Granitzer Gisela, Willfort R., Anna Maria Köck, Pammer-Schindler Viktoria

Towards a Framework for Social Web Platforms: The Neurovation Case

Proceedings of the Third International Conference on Internet and Web Applications and Services (ICIW 2008), IEEE Computer Society Press, 2008

Konferenz
Social web platforms have become very popular in the so-called Web 2.0, and there is no end in sight. However, very few systematic models for the constitution of such sociotechnical infrastructures exist in the scientific literature. We therefore present a generic framework for building social web platforms based on the creation of value for individuals, communities and social networks. We applied this framework in the Neurovation project, aiming to establish a platform for creative knowledge workers. This paper describes work in progress and the lessons we have learned so far.
2008

Granitzer Gisela, Stocker A., Höfler Patrick

Informal Learning with Semantic Wikis in Enterprises: A Pragmatic Approach

ED-MEDIA 2008 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications in Vienna, Austria, 30 June - 4 July 2008, 2008

2008

Granitzer Gisela, Höfler Patrick

Learning With Social Semantic Technologies - Exploiting Latest Tools

International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), Vol 3, 2008

Journal
Even though it was only about three years ago that Social Software became a trend, it has become a common practice to utilize Social Software in learning institutions. It brought about a lot of advantages, but also challenges. Amounts of distributed and often unstructured user generated content make it difficult to meaningfully process and find relevant information. According to the estimate of the authors, the solution lies in underpinning Social Software with structure resulting in Social Semantic Software. In this contribution we introduce the central concepts Social Software, Semantic Web and Social Semantic Web and show how Social Semantic Technologies might be utilized in the higher education context.
2008

Ulbrich Armin, Höfler Patrick, Lindstaedt Stefanie

Modellierung von Anwenderverhalten im Social Semantic Web

Social Semantic Web. Web 2.0 - Was nun?, Blumauer, A., Pellegrini, T., Springer, 2008

Buch
Ziel dieses Kapitels ist es, gemeinsame Verwendungsszenariendes Semantic Web und des Social Web zu identifizieren und zu benennen.Dabei wird ein Teilaspekt des Themengebiets im Detail betrachtet: die Nutzungvon Services, die Beobachtungen des Verhaltens von Anwendern analysieren, umdaraus maschinell interpretierbare Informationen zu erhalten und diese als Modellezu organisieren. Es werden zunächst einige Eigenschaften und Unterscheidungsmerkmalevon Anwenderverhalten und organisierten Modellen dargestellt.Anschließend wird der mögliche wechselseitige Nutzen von Anwenderverhaltenund Modellen diskutiert. Den Abschluss bildet eine Betrachtung einiger exemplarischerSoftware-Services, die heute schon verwendet werden, um Anwenderverhaltenin Modelle überzuführen.
Kontakt Karriere

Hiermit erkläre ich ausdrücklich meine Einwilligung zum Einsatz und zur Speicherung von Cookies. Weiter Informationen finden sich unter Datenschutzerklärung

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close