Publikationen

Hier finden Sie von Know-Center MitarbeiterInnen verfasste wissenschaftliche Publikationen

2007

Rollett H., Lux M., Strohmaier M., Dösinger G.

The Web 2.0 Way of Learning with Technologies

International Journal of Learning Technology, Vol. 3, Issue 1, 2007, Inderscience Publishers, 2007

Journal
While there is a lot of hype around various concepts associated with the term Web 2.0 in industry, little academic research has so far been conducted on the implications of this new approach for the domain of education. Much of what goes by the name of Web 2.0 can, in fact, be regarded as new kinds of learning technologies, and can be utilised as such. This paper explains the background of Web 2.0, investigates the implications for knowledge transfer in general, and then discusses its particular use in eLearning contexts with the help of short scenarios. The main challenge in the future will be to maintain essential Web 2.0 attributes, such as trust, openness, voluntariness and self-organisation, when applying Web 2.0 tools in institutional contexts.
2007

Dösinger G., Thurner-Scheuerer Claudia

Wissenscommunities - Was funktioniert und was nicht!

wissensmanagement. Das Magazin für Führungskräfte. Heft 8, November / Dezember 2007, 2007

Journal
2007

Dösinger G., Stocker A.

Corporate Web 2.0 - Eine Herausforderung für Unternehmen

wissensmanagement. Das Magazin für Führungskräfte. Heft 4, Juni 2007, 2007

Journal
2007

Dösinger G.

Knowledge Sharing and Transfer - Interpretation Methodology and Experiences

Proceedings of EnviroInfo 2007 - Environmental Informatics and Systems Research, Warsaw Poland, 12.-14. September 2007, 2007

Journal
2007

Lux M., Beham Günter, Dösinger G.

User-Centered Multimedia Retrieval Evaluation based on Empirical Research

Multimedia Semantics 2007– The Role of Metadata. Studies in Computational Intelligence., Springer, 2007

Journal
2007

Dösinger G.

Lernen am Arbeitsplatz

wissensmanagement - Das Magazin für Führungskräfte. Heft 5, Juli/August 2007, 2007

Journal
2006

Dösinger G.

Die Zukunft des Internets

wissensmanagement - Das Magazin für Führungskräfte, Heft 2/2006, Ausgabe März/April, 2006

Journal
2006

Dösinger G., Willfort R.

Wissen muss fließen! Erfahrungen aus Wissensmanagementprojekten in KMU

personal manager. Zeitschrift für Human Resources. Nr. 2, 2006

Journal
2006

Dösinger G., Willfort R.

Wissensflüsse optimieren - Erfahrungen aus Projekten in KMU

personal manager. Zeitschrift für Human Resources. Nr. 2, 2006

Journal
2005

Dösinger G., Granitzer Michael

Projektmanagement in der anwendungsorientierten Forschung

OnePoint Report Nr. 6 (Q4/2005), Newsletter, 2005

Journal
2005

Dösinger G., Stocker A., Beckmann Anke

schoogle - Die technologische Unterstützung schulischer Wissensaktivitäten

Telematik-Ingenieur-Verband, Graz, Austria, 2005

Journal
2005

Dösinger G., Stocker A.

schoogle - eLearning und Wissensmanagement an Schulen

pib-newsletter,Jahrgang 6, Nummer 13, Wien, Austria, 2005

Journal
2005

Dösinger G., Gissing B.

Wichtige Komponenten für einen erfolgreichen Wissens- und Technologietransfer

Rundbrief des Fachausschusses 4.6, Informatik im Umweltschutz, Nr. 36, Februar 2005, 2005

Journal
2004

Dösinger G., Gissing B.

Know how to share and transfer Know-how

Proceedings des 18. Symposiums Environmental Informatics – Knowledge Sharing, Genf, Schweiz, 2004

Journal
2004

Dösinger G.

Trendanalyse Wissensmanagement: Orientierungshilfen für Praxisprojekte von morgen

wissensmanagement - Das Magazin für Führungskräfte, 2004

Journal
2002

Dösinger G., Ley Tobias

Wissensbilanzen als ein Instrument zum Management Intellektuellen Kapitals

TELEMATIK 03/2002, Telematik Ingenieur Verband, Graz, Austria, 2002

Journal
Kontakt Karriere

Hiermit erkläre ich ausdrücklich meine Einwilligung zum Einsatz und zur Speicherung von Cookies. Weiter Informationen finden sich unter Datenschutzerklärung

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close