Granitzer Michael, Kienreich Wolfgang, Sabol Vedran, Dösinger G.
2003
Lux M., Granitzer Michael, Sabol Vedran, Kienreich Wolfgang, Becker J.
2003
Kienreich Wolfgang, Sabol Vedran, Granitzer Michael, Becker J.
2003
2003
Woels K., Kirchpal S., Ley Tobias
2003
2003
Maurer H.
2003
Westbomke J.
2003
Ley Tobias
2003
Ley Tobias, Albert D.
2003
Ley Tobias, Albert D.
2003
Andrews K., Kienreich Wolfgang, Sabol Vedran, Granitzer Michael
2003
Lindstaedt Stefanie , Farmer J., Hrastnik J., Rollett H., Strohmaier M.
2003
Personalisierbare Portale als Fenster zu Unternehmensgedachtnissen finden ¨in der Praxis immer haufiger Anwendung. Bei dem Design dieser Portale stellt sich die ¨Frage nach der Strukturierung der Informationen: auf der einen Seite soll der tagliche ¨Arbeitsprozess unterstutzt werden, auf der anderen Seite sollen aber auch Informa- ¨tionen zuganglich gemacht werden, die den Prozess in einen gr ¨ oßeren Kontext set- ¨zen. Unsere Erfahrungen bei der Portalentwicklungen haben gezeigt, dass zwei unterschiedlicheStrategien Anwendung finden: Prozessfokus und Wissensfokus. Die Wahlder individuellen Strategie hangt einerseits von den Zielen ab, die das Portal erf ¨ ullen ¨soll. Andererseits hangen sie aber auch von der Ausgangssituation im anwendenden ¨Unternehmen ab. Dieser Beitrag stellt die beiden Designstrategien vor und identifiziertRahmenbedingungen, die bei der Wahl der Stategie helfen konnen.
Kappe F., Droschl G., Kienreich Wolfgang, Sabol Vedran, Andrews K., Granitzer Michael, Auer P.
2003
Kienreich Wolfgang, Sabol Vedran, Granitzer Michael, Kappe F., Andrews K.
2003
Klieber Hans-Werner, Lux M., Mayer H., Neuschmied H., Haas W.
2003
Ley Tobias, Albert D.
2003
We present a formalisation for employee competencies which is based on a psychological framework separating the overt behavioural level from the underlying competence level. On the competence level, employees draw on action potentials (knowledge, skills and abilities) which in a given situation produce performance outcomes on the behavioural level. Our conception is based on the competence performance approach by [Korossy 1997] and [Korossy 1999] which uses mathematical structures to establish prerequisite relations on the competence and the performance level. From this framework, a methodology for assessing competencies in dynamic work domains is developed which utilises documents employees have created to assess the competencies they have been acquiring. By means of a case study, we show how the methodology and the resulting structures can be validated in an organisational setting. From the resulting structures, employee competency profiles can be derived and development planning can be supported. The structures also provide the means for making inferences within the competency assessment process which in turn facilitates continuous updating of competency profiles and maintenance of the structures.
Ulbrich Armin, Kandpal D.
2003
Sabol Vedran, Kienreich Wolfgang, Granitzer Michael, Becker J.
2003
Tochtermann K., Zirm K., Lindstaedt Stefanie
2003
Ulbrich Armin, Kandpal D.
2003
Strohmaier M.
2003
Clancy J.M. , Elliott G., Ley Tobias, Odomei M.M., Wearing A.J., McLennan J., Thorsteinsson E.B.
2003
Kandpal D., Ulbrich Armin
2003
Farmer J.
2003
Strohmaier M.
2003