Publikationen

Hier finden Sie von Know-Center MitarbeiterInnen verfasste wissenschaftliche Publikationen

The Social Semantic Server: A Flexible Framework to Support Informal Learning at the Workplace

S Dennerlein, D Kowald, E Lex, D Theiler, E Lacic, T Ley, V Tomberg, A Ruiz-Calleja – …, 2015 – In Proceeding of 15th International Conference …

Informal learning at the workplace includes a multitude of processes. Respective activities can be categorized into multiple perspectives on informal learning, such as reflection, sensemaking, help seeking and maturing of collective knowledge. Each perspective raises requirements with respect to the technical support, this is why an integrated solution relying on…

Supporting learning analytics for informal workplace learning with a social semantic infrastructure.

A Ruiz-Calleja, S Dennerlein, V Tomberg, K Pata, T Ley, D Theiler, E Lex – In Proceedings of the European Conference on …, 2015

KnowBrain: An Online Social Knowledge Repository for Informal Workplace Learning

S Dennerlein, D Theiler, P Marton, P Santos, J Cook, S Lindstaedt, E Lex – In Proceedings of the European Conference on…, 2015

Sinn aus "Bits & Pieces" gewinnen: Ein Sensemaking-Tool für informelles Lernen am Arbeitsplatz

S Dennerlein, M Rella, V Tomberg, D Theiler, T Treasure-Jones, M Kerr, T Ley, C Trattner – in press, 2014

Sensemaking ist bereits seit Jahrzehnten am Arbeitsplatz und in Bildungskontexten untersucht worden. Interessanterweise wurde bisher Sensemaking basierend auf den eigenen Lernerfahrungen am Arbeitsplatz weitestgehend ignoriert. Um diesen Missstand zu beheben, haben wir ein neuartiges Sensemaking-Tool für ArbeiterInnen des Gesundheitswesens entwickelt. Der Prototyp unterstützt das Erinnern von informellen Erfahrungen vom episodischen…

The Social Semantic Server: A Framework to Provide Services on Social Semantic Network Data

D Kowald, S Dennerlein, D Theiler, S Walk, C Trattner – I-SEMANTICS Posters & Demos, volume 1026 of CEUR Workshop Procee…, 2013

Kontakt

Wenn Sie diese Seite nutzen stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu mehr Information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close